Tworzenie nazwy marki - porady
Posiadasz swoją markę i nie wiesz jak wymyślić nazwy swoich produktów? Zapraszamy do zapoznania się z kilkoma wskazówkami.
2019-08-02, 14:19

Jak stworzyć idealną nazwę marku i produktu?

Tworzenie nazwy marki lub produktów nie należy do najłatwiejszych. Wymaga dokładnego połączenia zarówno fonetyki jak i lingwistyki, nie zapominając o strategii marketingowej oraz oczywiście psychologii. Co wypływa na dobrą nazwę? Naming to właśnie zasady tworzenia usług, marek oraz produktów. Istnieją trzy podstawowe zasady. Pierwszą z nich jest prostota. Słowa powinny być proste, niekoniecznie krótkie. Nazwa musi być łatwo zrozumiana przez odbiorce i nie wprowadzać mylnych odczuć. Kolejną zasadą jest zapamiętywalność. Najlepsze nazwy to te, które po pierwszym usłyszeniu pozostaną w naszej głowie na długo. Warto sprawdzić to na znajomych - wystarczy, że komuś z najbliższego otoczenia powiesz raz stworzoną nazwę, a za kilka dni zadzwonisz i zapytasz czy ją dobrze zapamiętał. Ostatnią zasadą jest ponadczasowość. Nie należy iść w tymczasowe trendy, które szybko przemijają, ponieważ i Twoja firma szybko przeminie.

Tworzenie nazwy marki

Istnieje jeszcze kilka innych zasad na tworzenie nazwy marki. Należy dokładnie sprawdzić znaczenie słów, by nie doszło do nieporozumienia. Nie należy również odgapiać nazwy od innych marek i sprawdzić czy jest wolna w urzędzie patentowym. Istotne jest również ostrożne używanie słów. Mało kto zdaje sobie sprawę, że korzystanie ze słów typu BIO możliwe jest po spełnieniu wielu surowych wymagań produkcyjnych. Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu.

KONTAKT / AUTOR
Pasja Pisania
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.