Dlaczego w e-commerce tak ważne są unikatowe teksty o produktach?
Rosnąca konkurencja w e-commerce sprawia, że coraz ważniejsze staje się wyróżnienie. Bycie zauważalnym i niepowtarzalnym w dzisiejszych czasach jest na wagę złota. Przyciągnięcie klientów jest jednak trudne. Zwłaszcza jeśli zależy nam na zatrzymaniu ich na dłużej. W tej sytuacji najważniejsze okazuje się zarządzanie stroną internetową i opisem produktów, tzw. contentem.
2018-01-10, 09:13

Opis produktu ma ogromne znaczenie

W sklepach internetowych sprzedaż opiera się na dobrze przygotowanych tekstach o produktach. Klienci nie mają możliwości dotknięcia, obejrzenia produktu – oczywiście zdjęcia są bardzo ważne i potrafią wiele pokazać, jednak nadal najważniejszy jest tekst. Jego umiejętne połączenie z dobrej jakości fotografią, filmem czy animacjami może zadziałać więcej niż możliwość dotknięcia produktu. Odpowiednia prezentacja pozwala na przedstawienie jego zalet i wad, klient będzie mógł zapoznać się z jego instrukcją działania i użytkowania, ale też pozwoli pokazać, do czego dany produkt można wykorzystać. Kiedy kupisz najnowocześniejszy robot kuchenny w sieci i obejrzysz jego prezentację w formie krótkiego filmu, dowiesz się więcej, niż jeśli będziesz oglądał produkt na półce w sklepie stacjonarnym. Pamiętaj jednak, że forma prezentacji produktu nie może być zbyt chaotyczna – opis musi być spójny, rzetelny i wartościowy.

Odwiedzasz sklepy internetowe i doskonale wiesz, że wiele opisów produktów jest kopiowanych. Unikatowe teksty o produktach znaleźć można coraz rzadziej. Wielu sprzedawców posiłkuje się jedynie opisami otrzymanymi od producenta. Powielanie tych samych tekstów to problem dla sprzedawcy – jego szanse na znalezienie się na pierwszych miejscach wyszukiwarki spadają prawie do zera. Odpowiednio skonstruowany tekst o produktach pomaga w pozycjonowaniu strony sklepu internetowego. Jeśli klient nie otrzyma wszelkich potrzebnych informacji o produkcie, najczęściej będzie poszukiwać ich w wyszukiwarce. Ten krok to już prosta droga do tego, by ten sam towar zakupił w całkiem innym sklepie. Twój błąd jako sprzedawcy sprawi, że klient trafi do konkurencji, która zawsze zawiera w swoich opisach wszelkie niezbędne, a przy tym konkretne informacje.

Klienci zwracają uwagę na szczegóły i estetykę

Wbrew pozorom klienci poszukują produktów estetycznych, atrakcyjnie przedstawionych. Pięknie przygotowane zdjęcia zachęcają ich do zapoznania się z opisem. Skrupulatnie i bezbłędnie przygotowany opis produktu jest równie ważny. Klienci nie chcą wyłapywać błędów stylistycznych czy ortograficznych w trakcie zapoznawania się z produktami. Nie wspominając już o tym, że błędy te potrafią całkowicie zmienić sens zdania bądź sprawić, że będzie ono niezrozumiałe. Klientów musisz przyciągnąć ciekawą treścią, a nie błędami. Oczywiście mogą one sprawić, że klient zapamięta Cię na długo – niestety nie tak, jakbyś tego chciał.

Podczas przygotowywania fotografii, filmów czy animacji pamiętaj o ich dobrej jakości. Jeśli sam, jako sprzedawca, nie masz odpowiedniego sprzętu, doświadczenia bądź wiedzy na temat tworzenia takich treści, nie rób tego na siłę. Wiele firm oferuje takie usługi – zrobią to profesjonalnie, dokładnie i przede wszystkim będą wiedzieć, jak zachęcić klienta do zakupu. To samo dotyczy tworzenia opisów produktów. Wiele firm i copywriterów przygotowuje unikatowe, wysokiej jakości teksty o produktach pomagające w pozycjonowaniu. Oczywiście wiąże się to dla Ciebie z poniesieniem dodatkowych kosztów, pamiętaj jednak, że jest to inwestycja, która dość szybko się zwróci. Samodzielny, darmowy content Twojej strony internetowej może okazać się nietrafiony, niewystarczający i mimo ogromu włożonej pracy nie przyniesie zamierzonych efektów. Twoja praca pójdzie na marne – stracisz czas, a klientów niestety nie zyskasz. Można by rzec, że każdy powinien zająć się tym, co potrafi robić najlepiej – skoro Tobie świetnie idzie prowadzenie biznesu, a całkowicie nie znasz się na marketingu, daj wykazać się innym. Odpowiednia strategia marketingowa jest niezwykle ważna i potrafi zdziałać cuda. Ty sam będziesz miał więcej czasu, który będziesz mógł poświęcić na rozwijanie swojej dotychczasowej działalności.

 

KONTAKT / AUTOR
Pasja Pisania
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.